Onze Vereniging

De uitvaartvereniging verzorgt al meer dan 100 jaar de uitvaarten voor haar leden. Ook niet-leden kunnen gebruik maken van onze dienstverlening. Dit wordt gedaan onder de professionele leiding van Uitvaartverzorging Hanneke Boersema te Zuidhorn.

Het lidmaatschap van de vereniging geeft u recht op de volgende diensten:

- Algehele regeling van de uitvaart door de vereniging aangestelde uitvaartverzorger(ster)

- Verzorging van de overledene

- Het vervoer met een standaardrouwauto binnen een straal van 25km (Oldekerk/Niekerk/Faan) op dag van overlijden en dag van uitvaart naar kerk,      begraafplaats of crematorium

- Opbaring in de aula te Niekerk (Aldringastraat 13A) of koeltafel voor thuis opbaring

- Dragers

- Gebruik van de rijdende baar op de Algemene Begraafplaats te Niekerk

- Klokluiden

Belangrijk om te weten:

Uitvaartvereniging Oldekerk-Niekerk werkt met een door het bestuur benoemde uitvaartverzorger en personeel. Bij een overlijden dient altijd contact opgenomen worden met onze uitvaartverzorger Hanneke Boersema Uitvaartverzorging. Deze kunt u 24 uur per dag bereiken op M: 06-51286108      of T: (0594) 50 60 83

Indien u geen gebruik wenst te maken van de diensten van de vereniging en door de vereniging aangestelde uitvaartverzorger(ster) zijn onderstaande artikelen van het Huishoudelijk Reglement van toepassing:

Artikel 10

Leden, die niet van de diensten van de vereniging en van de door de vereniging aangestelde uitvaartverzorger(ster) gebruik wensen te maken, kunnen hierin zelf voorzien. Zij ontvangen een vergoeding van 50% van de geldelijke waardering van alle diensten in het naturapakket. Dit bedrag wordt jaarlijks door het bestuur geïndexeerd op basis van de dan geldende prijsontwikkeling.

(verduidelijkt/aangevuld ALV 26-03-2024)

Artikel 17

Bij overlijden van leden elders in Nederland, waarbij zij redelijker wijze geen gebruik wensen te maken (bijv. door afstand) van de diensten van de vereniging, zal een vergoeding worden gegeven van twee derde van de totale kosten (=recht op de diensten van de vereniging bij lidmaatschap van de vereniging) welke een uitvaart kost in de plaatsen Oldekerk-Niekerk e.a., mits dit binnen 5 dagen na een overlijden is gemeld bij het bestuur of de uitvaartverzorger(ster).

(verduidelijkt/aangevuld ALV 26-03-2019)

Uitvaartvereniging Oldekerk-Niekerk is via de Federatie van Uitvaartverenigingen in de Provincie Groningen aangesloten bij Nardus, de landelijke koepel van uitvaartorganisaties zonder winstoogmerk.